OH BELOG

Doa Buat Orang Sayang Kat Kita

Nak elak daripada diri ini dibenci orang? Ha.... cuba korang praktik kan doa dan amalan ni. Bila bangun tidur pada pagi hari sebelum ke bilik air, letakkan kedua-dua ibu jari tangan ke langit-langit, baca surah Tiga Kul sekali, dan ayat Qursi sekali dan sapukan hujung ibu jari kanan ke tapak tangan kiri dan ibu jari kiri disapukan plak pada tapak tangan kanan.

Gosok kudua-dua tapak tangan tersebut sebanyak 3 kali and then sapukan ke muka macam korang nak tampal bedak kat muka sambil baca Selawat Nabi 3 atau 7 kali. 

Insya Allah, dengan praktikkan benda ni, orang yang benci dekat korang akan sayang kat korang and kalau korang ada menyampah kat seseorang, korang plak akan sayang kat diorang. Haaaaa, bila dah takde perasaan saling benci membenci ni, dapat la korang elakkan dosa pada orang lain malah dapat pahala plak sebab saling menyayangi antara satu sama lain. Wallahualam...

4 comments:

miss nana said...

mintak share ya..:)
dtg jenguk dari blogger perak..follow awak..jemput dtg belog cik nana dan follow ya..:)

cantekk said...

mane dpt kaedah ni?
sok pagi la aku prektik ;)

*lama gile tak jguk blog hang

Adean said...

nk amalkan lah.entry tbaek tahun ni.:D

Anonymous said...

MINTA IZIN NTUK AMALKAN YEA. SY NI SELALU DIBENCI ORANG RASA MACAM SUSAH J NAK HIDUP BERMASYARAKAT..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails