OH BELOG

TIPS MENCUCI SELUAR DALAM


Ni aku nak tanya sikit, apa sebenarnya fungsi kita sebagai lelaki memakai spender? Haaaa jawab-jawab!!!! Aku sendiri pun kurang pasti kenapa laki kena pakai spender? Wakakaakakakakak!!!!

Aku masih ingat lagi masa aku masih dalam darjah dua, aku bermain polis sentri dengan rakan-rakan sekolah aku. Cara permainan dia, kena ada 3 orang at least untuk main, sorang polis dan 2 orang pencuri. Polis mengejar pencuri, kalau pencuri duduk menenggong, si polis takleh buat apa2 tapi kalau pencuri yang duduk tenggong tu nak bangun balik, dia kena dapat ‘sep’ atau cuit badan dari pencuri satu lagi yang masih berdiri. Haaaaaa……. Zaman2 ni sangat la segar dalam kepala otak aku ni.

Suatu hari selepas habis sekolah, sementara nak tunggu driver bas sekolah datang jemput aku dan rakan2 lain, aku bermain polis sentri dengan kawan2. Aku yang masih darjah dua time tu, suka pakai seluar pendek longgar. Tengah syok-syok main kejar mengejar, aku pun menenggong la untuk mengelak dari ditangkap si polis. Sementara aku nak tunggu di’sep’ oleh member aku yang lain, aku ditegur oleh seorang manusia yang cun, iaitu Ustazah aku.



“Wan… tutup sikit kangkang tu kalau nk menenggong… ustazah nampak KOTE kamu”

Cissssssssssssss!!!!!!!! Aku ‘cis’ bukan kerana malu ke apa, alaaaa lagipun aku time tu baru darjah dua, aku cis sebab ustazah tu cakap perkataan KOTE. Hek elaaaaaaaa!!!!!

Sambil dia tarik telinga aku, ustazah tu sambung,

“Nanti balik rumah, suruh ayah belikan spender utk kamu…Kamu tu dah dewasa!! Esok ustazah nak tengok kamu pakai spender datang ke sekolah”

Haaaaa… di situ lah detik-detik bermulanya aku start pakai spender sampai la skng.. Abah aku memang sporting. Dia belikan aku spender 10 helai terus dengan corak-corak watak hero yang aku suka suatu ketika dahulu iaitu Gaban. Padahal, aku mintak kat abah aku, sehelai spender je…. Yaaaa… abah aku memang best!!! Walaaaaaaweeeeeiii!!!!!!



Tapi hari ni, aku sudah tahu kenapa kita sebagai lelaki kena pakai spender. Nak tau pasal apa? Tak elok laa aku ceritakan dekat blog ni yang kemungkinan ada gadis-gadis sedang membaca artikel ni. Sebab ni top secret lelaki… Kpd dikau-dikau yang tak tahu sebab kenapa lelaki kena pakai spender, dikau-dikau pergi je link ni… Jawapannya di sini….

Ok lupakan pasal top secret lelaki tu. Semalam, adik sedara aku yang lelaki tumpang mintak guna washing machine basuh baju dia kat umah aku. Dia basuh dan dia sidai baju2 dia kat umah aku. Lepas cakap thank u, dia blah p kolej dia balik. Cisssss… bukan nak tunggu kering pastu lipat kain…

Maka, aku sebagai abang sedara yang baik, aku pun angkat la baju-baju dia yang kering. Bukan takat tu je, aku siap tolong lipatkan lagi.

Satu persatu, aku lipat kain-kain dia…. Dari baju ke seluar, dari seluar ke kain pelikat, dari kain pelikat ke tuala, dari tuala ke…. 


ALAMAK!!!!!!! APA NI??? KAIN BURUK KER NI???????

Masya Allah!!!! Aku tengok spender dia…. Ish ish isshhhhhh….. coloring dia, sungguh berkuman……Ni aku cakap laaaa, kalau siapa-siapa pegang spender adik sedara aku ni, dikau semua tentu akan pikir seluar dalam dia tu beli kat bundle shop… Wahahahahahahahaha!!!!!!!

Dah la tone color bercorakkan kuman ngn virus…. Ni belum lagi system aircond yang wujud dekat spender dia…. Koyak sana!!! Koyak sini!!!!!! Kentut keluar pisau ker???!!! Jahanam!!!!!




Eh tolong laaaaa!!!!!!! Kalau la ada sesiapa yang baca entry aku ni, ada sifat-sifat kelakian seperti adik sedara aku ni, tolong laaa berubah!!!!! Sanggup ke korang pakai spender berkuman menutup alat sulit korang tu? Wey… tak kisah laaaa panjang atau gah mana pun alat sulit korang tu, kalau kaler dia hitam mertek ala2 kaler kicap tamin dan dicampurkan sedikit tompok merah akibat KURAP, isteri pasti mintak cerai tau!!!!!! Aku cakap betoi beb!! Ni nafkah untuk isteri tau. Bayangkan time malam pertama ngn bini, bini ko konfem lari keliling katil sampai panjat atas almari sebab takut kat ko…


Ko plak asyik,


“MARI LAAA SAYANG…. MARI LAAAA!! NGAPE PANJAT ALMARI TU??”


Isteri pun takut dapat laki gah tapi berkurap di tempah gah!!!!… Ni blom citer dapat plak jenis isteri yang suka bergosip2 dengan jiran tetangga dan sedara mara malah MAK BAPAK skali… Diceritanya pasai alat sulit kamu yang hitam tompok merah tu, apa macam?


Fuhhhh… penat citer pasal impak-impak kekotoran spender ni. Sebenarnya banyak lagi kesan negative akibat spender berkuman ni, tapi lu orang ada otak lu pikir laaa sndrik.


Ok… biarlah aku ajar sikit cara-cara betul nk cuci spender seperti yang diajar oleh ustaz kat surau umah aku.


Spender sebetul-betulnya kena cuci dengan tangan. Tak elok gunakan washing machine sebab tahap kedakian tu belum tentu boleh dicuci oleh washing machine. Spender perlu diberus!!!


Elakkan menyarung spender 5 6 kali dalam sehari. Sebab ni akan menyebabkan kulit alat sulit korang rosak. Sebab, tempat tu berpeluh, then biler korang bukak spender, benda tu kering, then korang sarung balik, maka boleh rosak laaaaa kulit di sekitar itu. Menyarung 5 6 kali dalam sehari gak menyebabkan spender korang akan berubah menjadi kaler kuning. Dan kaler kuning ni laaa punca spender korang koyak rabak… Paham!!!


Jemur spender yang dah dicuci sampai betul-betul kering. Kalau tak kering, korang pakai spender tu, kemungkinan besar akan menyebabkan alat sulit korang berbau. Don’t believe u can ask ur wife.


Jangan lipat spender seelok-eloknya, kalau boleh hang atau gantungkan spender tu kat mana-mana yang sesuai instead of lipat spender tu then letak kat dalam almari. Sebab kadang-kadang dalam almari ada lipas. Lipas-lipas tu akan lalu atas spender kita. Silap-silap lipas tu bertelur atas spender kita.


Biasanya, dalam sebuah famili, kita ada adik beradik laki kan? Kadang-kadang time kita jemur spender adik beradik kita atau pun lipat spender adik beradik kita, kita susun ikut kategori… Spender punya kategori dekat lipatan2 spender je, kain punya kategori dekat lipatan2 kain pelikat n kain batik dan seterusnyaaaa… Sebenarnya ni tak elok, sebab ni maybe akan menyebabkan kuman berjangkit. Kenapa? Sebab kadang-kadang time angkat kain, ada sesetengah tu belum kering, tapi kita tak perasan lalu kita amik gak kain tu. Then longgokkan kat suatu tempat. Kesannya, kuman-kuman yang belum mati akan melompat ke kawasan lain. Ingat kita bukan pakai baju tau!!!!!! Kalau panau kat badan takpe lagi, boleh terima… Skng ni…kite citer pasal SPENDER!!! Ingatlah isteri tersayang!!!


Ada sesetengah antara kita suka rendam baju… Macam pelajar-pelajar hostel dulu. Tapi jangan laa sesekali rendamkan spender kita dengan stokin. INGAT!!! Ingat ni…untuk memastikan kewangian kita…. Wahahahahaha!!!!!


Untuk student-student lelaki, kadang-kadang kita kelam kabut nak pergi kelas time tengah hari, elok je lepas mandi, kita pun nak pergi kelas tengah hari… tapi spender takde plak kat almari, sume atas jemuran, nak tak nak korang grab je spender yang kering yang tengah panas-panas tu then pakai spender tu…. Ni bahaya!!! Jangan pakai time panas-panas. Sebab ni akan menyebabkan bulu-bulu alat sulit korang keguguran… Ingat, bulu-bulu ni memainkan peranan menyerap peluh selain bantu dalam waktu alat sulit kita kedinginan atau kesejukan malam. Wahahahahahahaha!!!!! Korang jangan plak, lepas baca entry ni, korang bela bulu panjang2 plak…Ishhh isshshhh… agak2 arrr…


Ok… setakat ni sahaja tutorial dari aku. Ubahlah perangai… Jadi lah seorang lelaki pembersih. Cewaaaaaaaaaahhh!!!!!!




18 comments:

BabyChomei said...

wakakakakakakka

Anonymous said...

hahahahaahahaha!!!! hang memang gilaaa ar.. teringat zaman2 jadi budak hostel dlu..

Zizian said...

adoiiii pecah perut bace blog ni. paling best, bini panjat almari tu ngn marilah sayang.. hahahahahaha!!!!

Ainor The Great said...

pompuan pn sama gak perangai mcm ni.. opsssssssss!!! terbocor rahsia. hehehehe.

Farahani Tihar said...

hahahahahahaa!!!!!! cant stop read this entry. asyik gelak je...

Penjual Sate said...

marila cayang.. marilaahhh!!! hahahahhaha.. pecah usus aku baca entry ni. boleh tahan gak ko tulis.. ko patut jadi penulis majalah ujang la botak.. konfem glemer

♥akukahmilikmu®♥ said...

haha...lawak nak mampus..hehe..sib bek la i bukan laki..

Normi Ali said...

cisssss....buat senak perot jekkk........

aNNe bOo said...

bodo taw ko ni botaq!!!! bile nk jalan2 cari makan lagi..aiyooo!

teacher manis said...

ok wan, good one u have here. tp tu la, blh share ngan prmpuan skali.

Natasha said...

hahahahah cam ni kak tash nak buat entry pasal spender perempuan plak lah ..hahahahah

fareast said...

Satu lagi tips yg menarik... kah3..
mmg terbaikkkk!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

"spender perlu diberus"
rasanya spender pompuan je kot.. spender laki xyah.. klu jns over weight may b yes..

"berpeluh"
tips yg sebtlN jgn beli spender murah yg pns & tidak menyerap peluh.. dan jgn beli yg terlalu ketat..

"jgn lipat nnt lipas melata"
byk ubat lipas, pijat & sbgN dijual d pasaran..

"grouping ikut jenis"
biasaN org akn grouping ikut user..

"jgn rendam ngn stokin"
agree..

"jgn pakai time pns2"
agree.. nnt leh kne pnykit kulit..

just my 20 cents..

spender ustazah seluar dalam said...

akhirnya aku berjaya juga ambil gambar ustazah sharifah punya seluar dalam..

siapa suruh selak kain tu tinggi-tinggi. kan dah kena paparazi dengan aku. apa la ustazah sharifah ni, pakai spender oldskul... nasib muka cantik.

faezah elai seksi said...

faezah elai melakonkan watak sebagai seorang jalang dalam filem aku perempuan itu.

dalam satu babak, faezah elai telah melakonkan satu babak lucah dengan tidak memakai sebarang pakaian.

berani betul faezah elai ni berbogel ye. walaupun filem ini tidak akan ditayangkan di malaysia, hanya di singapura, aksi bogel faezah elai ni tetap akan mencetus kontroversi.

korang tengok la gambar-gambar faezah elai berbogel dekat bawah ni.

awek melayu bogel said...

orang melayu bogel ke ni? cuba korang tengok?

sekali pandang awek melayu ni macam diana danielle pun ada. tapi dia pakai tundung la.

ni orang kita, berani betul depan kamera.

Anonymous said...

tips untuk boxer ade x ??

Anonymous said...

supaya burung tak terbang...betoi sangat uOls haks

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails